Piszkozatok

Az én ideális vevőjelöltem

PIMKO START OKTATÓANYAG
Temesvári Richárd - Websiker Ügynökség


Töltsd ki minél részletesebben az alábbi dokumentumot!
Ehhez kattints a file, letöltés menüpontra és nyisd meg a számítógépeden, vagy csak másold át a tartalmát egy szövegszerkesztőbe! Jó lehet, ha kinyomtatod és papíron töltöd ki tollal. Ha kell, készíts több ilyen lapot, hiszen több ideális vevőjelölted is lehet, többféle célcsoportból.


Szóval ki is a Te ideális vevőjelölted?
Válaszolj ezekre:


Nem: férfi / nő
(ha mindkettő, akkor az két külön lap, mert máshogy viselkedhetnek különböző pontokon)


Kor: _________
(max. 10 éven belüli -tól, -ig kerettel határozd meg. Ha több célcsoportnak is jó, máshogy kellhet kommunikálni nekik, tehát külön lap. Képzeld el, hogy mennyire más szöveg való egy 20-25 éves vevőnek és egy 55-65 évesnek).


Hogy hívják? __________________________________________________________________________

(lehet egy ideális meglévő vevőd neve, hogy rá gondolj, amikor anyagot készítesz neki, vagy egy kitalált név is, ami jó érzéssel tölt el. Akár kereshetsz a neten egy képet is hozzá, hogy milyen stílusú ő.)


Milyen területen dolgozik? (fejtsd ki nyugodtan, ha nagyon eltérő, akkor az több lap lehet, pl.: felső vezető, vagy értékesítő egy nagyobb cégénél. (más-más kommunikáció)) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Hol dolgozik? (pl.: saját vállalkozás, multi, nagyvállalat, iroda, otthon... stb.)
________________________________________________________________________________________


Mennyit keres? (-tól-ig;)
__________________________________________________________________________
Mennyire könnyen veszi meg a terméked? (sokat kell rá spórolnia, vagy egy filléres kiadás a jövedelméhez képest? Fogalmazd meg akár mondatokba foglalva): _____________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Hol él? (panel, kertes ház, vidék, nagyváros, kollégium, nyugdíjas otthon, vízparton, hegyekben...stb. Csak írd le, később jól jöhet!)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Családi állapota: _________________________________________________________________________
Gyerekei száma: _________________________________________________________________________


Hol találkozhatsz vele? Hol éred őt el?
(nagyon fontos rész, mert sokszor itt derül ki, hogy hol érdemes hirdetni neki! Pl.: Facebookon, szórólappal, rádióban, TV-ben...stb.) ____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Mi a legnagyobb problémája, amire a terméked / szolgáltatásod megoldás lehet?
(erre épülhet a legtöbb szöveged. Nagyon járd körbe!)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Mit nem tud elvégezni / élvezni / csinálni, amikor ez a problémája van? (pl.: az ízületi problémák miatt nem tud játszani az unokákkal már) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Mire vágyik? (milyen lesz az élete, ha elmúlik a problémája?)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Mi aggasztja a legjobban, mielőtt megvásárolná a termék / szolgáltatásod?
Milyen kifogásai vannak, mit mondana, amikor azt mondod: ezt vedd meg?
(ha gondosan kidolgozod, legalább 7 ilyennek kell lennie! (pl.: drága, van már hasonlóm, próbáltam már ilyet és nem vált be, meg kell beszélnem a főnökömmel / feleségemmel, férjemmel...))

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Milyen előnyök lehetnek fontosak az ideális vevőnek?
(pl.: van olyan célcsoport, akit nem érdekel, hogy most olcsóbb, vagy éppen tart az akcióstól... de örül a kiterjesztett garanciának, vagy az elégedettségi garanciának, de fontosak itt a terméktől kapott előnyök is, pl.: ezzel a laptoppal videót is vághat, mert annyi memória van benne, és dolgozhat vele szabadtéren is, mert matt, csillogásmentes kijelzője van)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Kiket követ még a témában? _______________________________________________________________

Kinek a véleménye számít neki? ____________________________________________________________

Kihez fordulhat, amikor problémája van rajtad kívül? __________________________________________


Ezen kívül lehetnek olyan kérdések is, ami a Te termékedtől függően szükséges lehet, és nem minden esetben kell kitölteni. Írok pár ilyet is:

Mi a hobbija? ____________________________________________________________________________

Iskolázottsága? __________________________________________________________________________
Nyelvtudása? ___________________________________________________________________________

Mivel utazik? ____________________________________________________________________________

Milyen kocsija van? ______________________________________________________________________

Hogy jár munkába? ______________________________________________________________________

Hány órát dolgozik? ______________________________________________________________________
Milyen egy napja? ________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Milyen érzelmi szinten van a problémájával kapcsolatban?

(próbáld meghatározni, hogy érzi magát! Pl.: lehet hogy lelkesíti nagyon a téma, de lehet, hogy a háta közepére sem kívánja, vagy éppen dühös, hogy ezzel kell foglalkoznia... esetleg unott, mondván: "hát jó, ha kell, akkor kell". Segítségként mondok párat a jobb állapottól a rosszabb felé:

  • lelkes,

  • konzervatív,

  • unott,

  • ellenséges,

  • dühös,

  • eljátssza, hogy tetszik neki, de amúgy dühíti ( válassz másik terméket inkább, ha ő az ideális :) )

  • tart tőle, fél, szomorú

  • lemondott, elkeseredett, nem akar segítséget sem


...minél lentebb van, annál nehezebb velük bánni és sokszor elgondolkodtató, hogy érdemes-e. De vannak termékek, amik egyszerűen ilyen állapotra vannak.

Bármi más, ami eszedbe jut: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________...


Az én ideális vevőjelöltem

PIMKO START OKTATÓANYAG
Temesvári Richárd - Websiker Ügynökség


Töltsd ki minél részletesebben az alábbi dokumentumot!
Ehhez kattints a file, letöltés menüpontra és nyisd meg a számítógépeden, vagy csak másold át a tartalmát egy szövegszerkesztőbe! Jó lehet, ha kinyomtatod és papíron töltöd ki tollal. Ha kell, készíts több ilyen lapot, hiszen több ideális vevőjelölted is lehet, többféle célcsoportból.


Szóval ki is a Te ideális vevőjelölted?
Válaszolj ezekre:


Nem: férfi / nő
(ha mindkettő, akkor az két külön lap, mert máshogy viselkedhetnek különböző pontokon)


Kor: _________
(max. 10 éven belüli -tól, -ig kerettel határozd meg. Ha több célcsoportnak is jó, máshogy kellhet kommunikálni nekik, tehát külön lap. Képzeld el, hogy mennyire más szöveg való egy 20-25 éves vevőnek és egy 55-65 évesnek).


Hogy hívják? __________________________________________________________________________

(lehet egy ideális meglévő vevőd neve, hogy rá gondolj, amikor anyagot készítesz neki, vagy egy kitalált név is, ami jó érzéssel tölt el. Akár kereshetsz a neten egy képet is hozzá, hogy milyen stílusú ő.)


Milyen területen dolgozik? (fejtsd ki nyugodtan, ha nagyon eltérő, akkor az több lap lehet, pl.: felső vezető, vagy értékesítő egy nagyobb cégénél. (más-más kommunikáció)) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Hol dolgozik? (pl.: saját vállalkozás, multi, nagyvállalat, iroda, otthon... stb.)
________________________________________________________________________________________


Mennyit keres? (-tól-ig;)
__________________________________________________________________________
Mennyire könnyen veszi meg a terméked? (sokat kell rá spórolnia, vagy egy filléres kiadás a jövedelméhez képest? Fogalmazd meg akár mondatokba foglalva): _____________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Hol él? (panel, kertes ház, vidék, nagyváros, kollégium, nyugdíjas otthon, vízparton, hegyekben...stb. Csak írd le, később jól jöhet!)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Családi állapota: _________________________________________________________________________
Gyerekei száma: _________________________________________________________________________


Hol találkozhatsz vele? Hol éred őt el?
(nagyon fontos rész, mert sokszor itt derül ki, hogy hol érdemes hirdetni neki! Pl.: Facebookon, szórólappal, rádióban, TV-ben...stb.) ____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Mi a legnagyobb problémája, amire a terméked / szolgáltatásod megoldás lehet?
(erre épülhet a legtöbb szöveged. Nagyon járd körbe!)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Mit nem tud elvégezni / élvezni / csinálni, amikor ez a problémája van? (pl.: az ízületi problémák miatt nem tud játszani az unokákkal már) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Mire vágyik? (milyen lesz az élete, ha elmúlik a problémája?)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Mi aggasztja a legjobban, mielőtt megvásárolná a termék / szolgáltatásod?
Milyen kifogásai vannak, mit mondana, amikor azt mondod: ezt vedd meg?
(ha gondosan kidolgozod, legalább 7 ilyennek kell lennie! (pl.: drága, van már hasonlóm, próbáltam már ilyet és nem vált be, meg kell beszélnem a főnökömmel / feleségemmel, férjemmel...))

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Milyen előnyök lehetnek fontosak az ideális vevőnek?
(pl.: van olyan célcsoport, akit nem érdekel, hogy most olcsóbb, vagy éppen tart az akcióstól... de örül a kiterjesztett garanciának, vagy az elégedettségi garanciának, de fontosak itt a terméktől kapott előnyök is, pl.: ezzel a laptoppal videót is vághat, mert annyi memória van benne, és dolgozhat vele szabadtéren is, mert matt, csillogásmentes kijelzője van)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Kiket követ még a témában? _______________________________________________________________

Kinek a véleménye számít neki? ____________________________________________________________

Kihez fordulhat, amikor problémája van rajtad kívül? __________________________________________


Ezen kívül lehetnek olyan kérdések is, ami a Te termékedtől függően szükséges lehet, és nem minden esetben kell kitölteni. Írok pár ilyet is:

Mi a hobbija? ____________________________________________________________________________

Iskolázottsága? __________________________________________________________________________
Nyelvtudása? ___________________________________________________________________________

Mivel utazik? ____________________________________________________________________________

Milyen kocsija van? ______________________________________________________________________

Hogy jár munkába? ______________________________________________________________________

Hány órát dolgozik? ______________________________________________________________________
Milyen egy napja? ________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Milyen érzelmi szinten van a problémájával kapcsolatban?

(próbáld meghatározni, hogy érzi magát! Pl.: lehet hogy lelkesíti nagyon a téma, de lehet, hogy a háta közepére sem kívánja, vagy éppen dühös, hogy ezzel kell foglalkoznia... esetleg unott, mondván: "hát jó, ha kell, akkor kell". Segítségként mondok párat a jobb állapottól a rosszabb felé:

  • lelkes,

  • konzervatív,

  • unott,

  • ellenséges,

  • dühös,

  • eljátssza, hogy tetszik neki, de amúgy dühíti ( válassz másik terméket inkább, ha ő az ideális :) )

  • tart tőle, fél, szomorú

  • lemondott, elkeseredett, nem akar segítséget sem


...minél lentebb van, annál nehezebb velük bánni és sokszor elgondolkodtató, hogy érdemes-e. De vannak termékek, amik egyszerűen ilyen állapotra vannak.

Bármi más, ami eszedbe jut: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Az én ideális vevőjelöltem

PIMKO START OKTATÓANYAG
Temesvári Richárd - Websiker Ügynökség


Töltsd ki minél részletesebben az alábbi dokumentumot!
Ehhez kattints a file, letöltés menüpontra és nyisd meg a számítógépeden, vagy csak másold át a tartalmát egy szövegszerkesztőbe! Jó lehet, ha kinyomtatod és papíron töltöd ki tollal. Ha kell, készíts több ilyen lapot, hiszen több ideális vevőjelölted is lehet, többféle célcsoportból.


Szóval ki is a Te ideális vevőjelölted?
Válaszolj ezekre:


Nem: férfi / nő
(ha mindkettő, akkor az két külön lap, mert máshogy viselkedhetnek különböző pontokon)


Kor: _________
(max. 10 éven belüli -tól, -ig kerettel határozd meg. Ha több célcsoportnak is jó, máshogy kellhet kommunikálni nekik, tehát külön lap. Képzeld el, hogy mennyire más szöveg való egy 20-25 éves vevőnek és egy 55-65 évesnek).


Hogy hívják? __________________________________________________________________________

(lehet egy ideális meglévő vevőd neve, hogy rá gondolj, amikor anyagot készítesz neki, vagy egy kitalált név is, ami jó érzéssel tölt el. Akár kereshetsz a neten egy képet is hozzá, hogy milyen stílusú ő.)


Milyen területen dolgozik? (fejtsd ki nyugodtan, ha nagyon eltérő, akkor az több lap lehet, pl.: felső vezető, vagy értékesítő egy nagyobb cégénél. (más-más kommunikáció)) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Hol dolgozik? (pl.: saját vállalkozás, multi, nagyvállalat, iroda, otthon... stb.)
________________________________________________________________________________________


Mennyit keres? (-tól-ig;)
__________________________________________________________________________
Mennyire könnyen veszi meg a terméked? (sokat kell rá spórolnia, vagy egy filléres kiadás a jövedelméhez képest? Fogalmazd meg akár mondatokba foglalva): _____________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Hol él? (panel, kertes ház, vidék, nagyváros, kollégium, nyugdíjas otthon, vízparton, hegyekben...stb. Csak írd le, később jól jöhet!)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Családi állapota: _________________________________________________________________________
Gyerekei száma: _________________________________________________________________________


Hol találkozhatsz vele? Hol éred őt el?
(nagyon fontos rész, mert sokszor itt derül ki, hogy hol érdemes hirdetni neki! Pl.: Facebookon, szórólappal, rádióban, TV-ben...stb.) ____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Mi a legnagyobb problémája, amire a terméked / szolgáltatásod megoldás lehet?
(erre épülhet a legtöbb szöveged. Nagyon járd körbe!)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Mit nem tud elvégezni / élvezni / csinálni, amikor ez a problémája van? (pl.: az ízületi problémák miatt nem tud játszani az unokákkal már) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Mire vágyik? (milyen lesz az élete, ha elmúlik a problémája?)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Mi aggasztja a legjobban, mielőtt megvásárolná a termék / szolgáltatásod?
Milyen kifogásai vannak, mit mondana, amikor azt mondod: ezt vedd meg?
(ha gondosan kidolgozod, legalább 7 ilyennek kell lennie! (pl.: drága, van már hasonlóm, próbáltam már ilyet és nem vált be, meg kell beszélnem a főnökömmel / feleségemmel, férjemmel...))

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Milyen előnyök lehetnek fontosak az ideális vevőnek?
(pl.: van olyan célcsoport, akit nem érdekel, hogy most olcsóbb, vagy éppen tart az akcióstól... de örül a kiterjesztett garanciának, vagy az elégedettségi garanciának, de fontosak itt a terméktől kapott előnyök is, pl.: ezzel a laptoppal videót is vághat, mert annyi memória van benne, és dolgozhat vele szabadtéren is, mert matt, csillogásmentes kijelzője van)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Kiket követ még a témában? _______________________________________________________________

Kinek a véleménye számít neki? ____________________________________________________________

Kihez fordulhat, amikor problémája van rajtad kívül? __________________________________________


Ezen kívül lehetnek olyan kérdések is, ami a Te termékedtől függően szükséges lehet, és nem minden esetben kell kitölteni. Írok pár ilyet is:

Mi a hobbija? ____________________________________________________________________________

Iskolázottsága? __________________________________________________________________________
Nyelvtudása? ___________________________________________________________________________

Mivel utazik? ____________________________________________________________________________

Milyen kocsija van? ______________________________________________________________________

Hogy jár munkába? ______________________________________________________________________

Hány órát dolgozik? ______________________________________________________________________
Milyen egy napja? ________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Milyen érzelmi szinten van a problémájával kapcsolatban?

(próbáld meghatározni, hogy érzi magát! Pl.: lehet hogy lelkesíti nagyon a téma, de lehet, hogy a háta közepére sem kívánja, vagy éppen dühös, hogy ezzel kell foglalkoznia... esetleg unott, mondván: "hát jó, ha kell, akkor kell". Segítségként mondok párat a jobb állapottól a rosszabb felé:

  • lelkes,

  • konzervatív,

  • unott,

  • ellenséges,

  • dühös,

  • eljátssza, hogy tetszik neki, de amúgy dühíti ( válassz másik terméket inkább, ha ő az ideális :) )

  • tart tőle, fél, szomorú

  • lemondott, elkeseredett, nem akar segítséget sem


...minél lentebb van, annál nehezebb velük bánni és sokszor elgondolkodtató, hogy érdemes-e. De vannak termékek, amik egyszerűen ilyen állapotra vannak.

Bármi más, ami eszedbe jut: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

© 2019 Kardos Ilona festményei. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el